אין כמו פעם ראשונה לרושם ראשון ולכן החשיבות של מראה נעים ומזמין יכולה לשנות את היחס לטובה. כך בפגישה בין אנשים וגם בפגישה עם עסקים או מוצרים.
צבעים, צורות, פרופורציות, שם קליט וסגנון – כל אלה ועוד מרכיבים את המיתוג של העסק או המוצר. הלוגו והסלוגן אמורים לשדר בהרף עין למתבונן להבין על מה מדובר, לאיזה סגנון זה מיועד, לאיזה צורך עסקי ומהו קהל היעד הנכון לאותו עסק או מוצר.
מיתוג נכון יכול גם לבדל ממתחרים בתחום ובכך לתרום רבות לשיווקו האידיאלי.
מיתוג נכון במשך הזמן מתחבר בצבעוניות ובצורות למוצר או לעסק עצמו ונהיים חד הם.
מיתוג נכון הוא תהליך של שיתוף פעולה בין המעצב הגרפי ללקוח, רצונותיו ושאיפותיו לגבי העסק או המוצר שלו. לכן לפני שניגשים לעבודת המיתוג רצוי לדעת איפיון, מטרה וקהל יעד בכדי שאפשר יהיה לתרגם זאת בצורה גרפית הטובה ביותר.