מה זה EDR – Endpoint Detection Response

ב-EDR, מידע נוצר או מזוהה בנקודת קצה אחת או יותר, והוא מועבר חזרה למערכת הניטור.

ניתן ליישם EDR גם בניטור בזמן אמת וגם בניטור לא בזמן אמת.

כאשר נתונים נוצרים על ידי התקנים או יישומים מסוימים, הנתונים מועברים מיד לשרת EDR. זה נקרא מהיר EDR.

מצד שני, אם הנתונים נוצרים ומשודרים לשרת מעת לעת – על מנת לאסוף כמה שיותר סטטיסטיקות – זה נקרא EDR תקופתי. כדוגמה, ניתן ליישם EDR עבור חיישנים מעת לעת. זה יכול להיות שימושי עבור יישומי IoT.

מטרת ה-EDR היא להגביר את הדיוק של ניטור הרשת. למעשה, מכשירי ניטור אינם יודעים על מה עליהם לנטר, כי אנו עוקבים אחר תעבורת הרשת מכמה סיבות (כדי לזהות פריצות, לזהות ירידה בביצועים, לזהות בעיות בתשתית שלנו וכו') ולאו דווקא כדי לנטר את המכשיר הספציפי. .

המטרה האחרת היא לזהות את המכשיר הספציפי שיוצר את המידע. זה יכול להיות שימושי אם אתה רוצה לפתור את הבעיה. לדוגמה, התעבורה של נקודת קצה מסוימת יכולה לשמש כדי לגלות איזה תהליך שרת קורס, או לזהות את ההתקפה למחשב הספציפי וליציאה הספציפית.
בכדי לבדוק עוד מידע על מה זה EDR – Endpoint Detection Response והגנה מפני כופר ניתן לבדוק ב- activate.co.il

לכן, עם מנגנון תגובת זיהוי נקודות הקצה, אתה מגדיל את ההסתברות למצוא מכשיר שיוצר את תעבורת הרשת, וגם מגדיל את הדיוק של ניטור הרשת.

יש הרבה מידע שאנחנו לא משתמשים בו, אבל אנחנו צריכים לייצר אותו, ואנחנו לא יודעים איזה מכשיר מייצר את הנתונים. אם אנו יודעים שהמכשיר הוא מכשיר מסוים, נוכל להשתמש במידע הספציפי מבלי ליצור כל כך הרבה רעש.

ניטור כל תעבורת הרשת תהיה פעילות שלוקחת זמן רב. וכמובן, זה ידרוש הרבה זיכרון, קיבולת אחסון ותשתית.

EDR היא גישה ממש טובה, היא יכולה להיות ממש יעילה, אבל למרבה הצער רק כמה ספקי ניטור תומכים בתכונה זו. בפוסט זה, ננסה לסכם אם עליך להפעיל תכונה זו או לא בפתרון הענן שלך.

לדעתנו, תכונה זו אינה נחוצה באמת לניטור והתראה על תעבורת רשת.

לדוגמה, כאשר אנו מפעילים את ה-EDR, הנתונים שנוצרו בנקודות הקצה הללו עוברים ישירות למקור אחר ואז הם מועברים בחזרה למכשיר הניטור שלנו, ואנחנו יכולים לקבל את כל המידע הזה בחינם ממקור ה-EDR או מפתרון הניטור שלנו. מדוע עלינו ליצור יותר נתונים ולאחר מכן לנסות לנתח אותם לעומק כפי שהיינו עושים ללא ה-EDR?

במילים אחרות, אם למערכת הניטור כבר יש את הניטור לתעבורה מסוג זה, מדוע אנו מוסיפים משאבים נוספים?

מצד שני, אם אתה רוצה לקבל תובנה עמוקה יותר, עם ה-EDR אתה יכול לראות יותר נתונים ולהשתמש בהם. זוהי חרב פיפיות: יש לך יותר מידע, אבל גם יותר רעש, כי גם תשתית ניטור הרשת עצמה לוכדת את המידע. לכן, זה תלוי בפתרון הניטור שלכם להחליט באיזה מידע להשתמש ובמה נשאר בחוץ, כי לא מדובר בהכרח על נקודת הקצה או המכשיר שמייצר את התעבורה, אלא על התעבורה שנוצרת מתשתית הניטור.
למידע נוסף בנושא של SentinelOne נא לבדוק ב- sentinelone-edr.co.il

לדוגמה, כאשר יש לנו מערכת לזיהוי חדירת רשת (IDS), היא יכולה ליצור אזעקות אם היא מזהה התנהגות חריגה. ה-IDS מקבל את המידע ראשון, וכתוצאה מכך הוא יוצר את ההתראה. ואם זה חיבור TCP לכתובת IP או יציאה מסוימת, עם EDR, המכשיר שמייצר את מידע חיבור ה-TCP מקבל גם את ההתראה.

במקום להתקין סוכנים מסורבלים שסורקים כל הזמן את נקודות הקצה שלך לאיתור חתימות תקיפה, בחר סוכן למניעת איומים וזיהוי ותגובה של נקודות קצה. פשט את ניהול נקודות הקצה. כל פתרון EDR אמין משלב כלים ושכבות אבטחה רבות כך שניתן לשתף נתונים על ידי כולם, תוך הגנה על הארגון שלך מזוויות שונות. הפתרונות הטובים ביותר מספקים ניטור אבטחה מרכזי של הפעילויות שלך על פני נקודות הקצה, פלטפורמות הענן, יישומי הענן והרשתות המקומיות שלך.

מכיוון שמומחי אבטחת IT מתמודדים עם איומי סייבר מתוחכמים יותר ויותר ומגוון רחב במספר וסוגי נקודות הקצה הנגישות לרשת

הם זקוקים לסיוע נוסף מהניתוח והתגובה האוטומטיים שמספקים פתרונות זיהוי ותגובה של נקודות קצה. עליהם. הגנה אפקטיבית של נקודות קצה דורשת פתרון המשלב את היכולות של EDR ו-EPP כדי לספק הגנה מפני איומי סייבר מבלי להכביד על צוות האבטחה של הארגון. מרכיבי מפתח של פתרון EDR כפי שהשם מרמז, פתרון אבטחה EDR חייב לספק תמיכה הן לזיהוי איומי סייבר והן לתגובה לנקודות הקצה של הארגון. תגובה ואוטומציה מתקדמת: פתרון EDR יעיל מספק כלים מיוחדים שיעזרו לך להעריך ולהגיב לאירועי אבטחה, בין אם הם זיהוי, מניעה, זיהוי פלילי או ניתוח איומים.

רבות מתכונות האוטומציה בפתרונות אבטחה EDR יכולות גם לנקוט פעולה ישירה נגד איומים

לדוגמה, הפתרון עשוי לבודד זמנית את נקודת הקצה משאר הרשת כדי למנוע התפשטות של תוכנות זדוניות. איומים חמורים יותר עשויים לדרוש מידה גבוהה של התערבות אנושית.

פתרונות זיהוי ותגובה של נקודות קצה המשלבים מודיעין איומים יכולים לספק הקשר

כולל פרטים של התוקף שתקף את המשתמש או מידע אחר על המתקפה. זיהוי כל איום בנקודת קצה חורג מתוכנות אנטי-וירוס מסורתיות, והתגובה בזמן אמת של EDR לאיומים שונים מאפשרת לשירותי האבטחה לדמיין את ההתפתחות של התקפות ואיומים פוטנציאליים בזמן אמת. לאחר זיהוי איום, EDR יכול לבודד ולהדוף התקפות ממקורות פנימיים וחיצוניים, ולהגן על נקודת הקצה מפני סיכון.

פתרונות EDR

המורכבים מתוכנות ניטור וסוכני נקודות קצה, משתמשים בלמידת מכונה משובצת ובבינה מלאכותית מתקדמת (AI) כדי לזהות התנהגות חשודה ולתקן אותה, ללא קשר לשאלה אם היא חתומה. יכולות התגובה לאיומים של EDR עוזרות למפעיל לנקוט בפעולה מתקנת, לאבחן בעיות נוספות ולבצע ניתוח משפטי שיכול לנטר בעיות ויכול לסייע בזיהוי פעולות דומות או לסייע בדרך אחרת בחקירה. מכיוון שסוכני EDR פרוסים בדרך כלל בכל נקודות הקצה בארגון, ניתן להתחיל חקירה או תגובה במהירות בקנה מידה גדול. יחד עם זאת, האופי הריכוזי של EDR אומר שאנליסטים מקבלים הבנה רחבה של מצב האבטחה של ארגון ויכולים לזהות דפוסים על פני עשרות, מאות ואפילו אלפי נקודות קצה.

פתרונות אבטחה EDR משלבים כמויות גדולות של נתונים שנאספו בכל נקודת קצה עם ניתוח הקשר

כדי לזהות איומים חמקמקים שאולי לא נראו קודם לכן. מערכת XDR משתמשת ביוריסטיקה, ניתוח, מידול ואוטומציה כדי לשלב ולחלץ מידע ממקורות אלה כדי לשפר את הנראות והביצועים באבטחה של כלי אבטחה שונים. השימוש בכלים אנליטיים מקל על ניטור ואיתור מתמשכים.

כלים אלו מזהים פעולות שיכולות לשפר את מצב האבטחה הכולל של חברה על ידי זיהוי

תגובה והרחקה של איומים פנימיים והתקפות חיצוניות. לדוגמה, הכלי יכול להציע גילוי ותגובה של נקודות קצה בנוסף לניהול יישומים, הצפנת נתונים, ניהול והצפנה של מכשירים, ניהול משתמש מועדף או בקרת גישה לרשת. עם זאת, כמה תכונות נפוצות כוללות גם ניטור נקודות קצה מקוונות וגם לא מקוונות, תגובת איומים בזמן אמת, נראות ושקיפות מוגברת של נתוני משתמש, זיהוי אירועי נקודת קצה אחסון והזרקת תוכנות זדוניות, רשימה שחורה ורשימה הלבנה ושילוב עם טכנולוגיות אחרות. … תוכנת אנטי-וירוס אחראית בעיקר להגנה מפני תוכנות זדוניות ידועות, בעוד שתוכנית הגנה ותגובה של נקודות קצה מבוצעת היטב מזהה ניצולים חדשים בזמן שהם פועלים ומזהה פעילות זדונית של תוקף במהלך אירוע פעיל.

טכנולוגיית EDR יכולה למתן התקפות שלא ניתן לזהות על ידי פתרונות תגובתיים כגון אנטי וירוס או אנטי וירוס

כפי שהוזכר לעיל, EDR היא לא הדרך היחידה להבטיח נקודת קצה. הנה כמה סיבות טובות מדוע EDR צריך להיות חלק מאסטרטגיית אבטחת נקודות הקצה שלך.

תכונות חבילת הגנת נקודות קצה יכולות להפחית את משטח ההתקפה

בנוסף למניעת התקפות, כלים אידיאליים של EDR ואבטחת נקודות קצה צריכים גם למנוע אובדן נתונים וגישה לא מורשית באמצעות תכונות כגון חומות אש מארח, ניהול מכשירים והצפנת דיסק. למרות שהצפנת MAV והצפנת דיסק הן דרכים טובות להגן על נקודות קצה, התכונות שמספק EDR יכולות לעזור למכונות של משתמשים עתידיים. אפשר גילוי נתונים בסביבה המשויכת. שלב רשימות הלבנות ורשימות שחורות עם ניתוח התנהגותי. מעקב אחר פעילות נקודת הקצה ללא התערבות. לספק חקירות IR וחקירות משפטיות. אפשר ניקוי ותיקון יעילים. השתמש בתוכנת האנטי וירוס שלך. אם אתה שוקל לקנות EDR או נקודות קצה לפתרונות אבטחה, אנא קבל לשקול את הקריטריונים המפורטים בבלוג שלנו.

בעוד שפתרון ה-EDR מגן על נקודות קצה ברשת

הן מוגבלות בסוג הפעילות שהם יכולים לנטר ובסוג של תוכנות זדוניות או התקפות סייבר שהם יכולים לזהות. בעוד שפתרונות EDR עצמאיים מספקים את הנראות הדרושה של נקודות הקצה, הם אינם מספקים נראות מלאה לכל הסביבה (LAN, חשבונות ענן ציבוריים ויישומי ענן קריטיים לעסקים). כאשר ארגונים משלבים EDR ו-NGAV, הם משקיעים בפלטפורמת אבטחת נקודות קצה אמיתית מהדור הבא. ספקי אבטחת EDR רבים מציעים מנויי מודיעין איומים כחלק מפתרון אבטחת נקודות הקצה שלהם.

EDR

הידוע גם בשם Threat Detection and Endpoint Response (ETDR), מרחיב את היכולות של פלטפורמת הגנת נקודות הקצה (EPP) על ידי זיהוי יזום של איומי סייבר ומניעת מגוון רחב של אירועי אבטחה. זיהוי ותגובה של נקודות קצה (EDR) היא מערכת שאוספת ומנתחת מידע הקשור לאיומי אבטחה מתחנות עבודה ונקודות קצה אחרות כדי לזהות פרצות אבטחה ולהקל על תגובה מהירה לאיומים שזוהו או פוטנציאליים. זיהוי ותגובה של נקודות קצה (EDR) הוא סוג של פתרון שיכול לזהות ולהגיב לפעילות חשודה על שולחן העבודה, המחשב הנייד והמכשירים הניידים של הארגון. פלטפורמת זיהוי ותגובה של נקודות קצה (EDR) היא סוג של כלי אבטחת נקודות קצה שנועדו לספק נראות של נקודות קצה לזיהוי ותגובה לאיומי סייבר וניצול.

זהו סוג חדש יחסית של פתרון

המכונה בדרך כלל זיהוי ותגובה של נקודות קצה (EDR), ולעיתים בשווה להגנה מפני איומים מתקדמת (ATP) מבחינת יכולות האבטחה הכוללות. EDR Security מספק מרכז לארגונים לאסוף, לארגן ולנתח נתונים מנקודות קצה מחוברות. לאחר מכן הוא מנתח את המידע ומשתמש בו כדי לזהות איומים נגד נקודת הקצה שלך.

כאשר

הוא בוחן כל קובץ שמקיים אינטראקציה עם נקודת הקצה, הוא יכול לסמן את אלה המהווים איום. לאחר מכן הוא יכול לבצע תגובה, כגון שליחת התראה שמשתמש נקודת הקצה יתנתק. אספני נתוני נקודות קצה של Analytics עוקבים אחר נקודות קצה ואוספים נתונים. כאשר סוכן נקודת קצה מזהה איום, EDR נוקטת פעולה באמצעות מערכת ניטור מרכזית.