מתי ולמה צריך להיעזר בשירותי מודד?

  • by

כאשר מודד מורשה נותן לכם סקירה של הקרקע, תדעו היכן נמצאים הקווים הללו בפועל. לדוגמה, עליך לדעת את הגבולות המדויקים של נכס לפני שתוכל לקבוע חלקת קרקע ושוויה. ללא סקר קרקע לא תוכלו לקבל החלטות מושכלות שיעזרו לכם להבין מה מציע הנכס ואת ערכו המלא.

בעת רכישת בית או נכס

שקול לסקור את הנכס כדי לוודא שאתה יודע את הגודל והגבולות האמיתיים של הקרקע. אם אתה קונה או מוכר נכס פיתוח, סביר להניח שתצטרך סקר גבולות או סקר שטח כדי להשביח את הנכס. ניתן לחפש שמאות מקרקעין על ידי ביקור בבית המשפט, השמאים או משרד התיווך בו נמצאת הקרקע החדשה שלכם.

סביר להניח שתזדקק לערבות בעלות קרקע לפני שהמודד יוכל לחקור

תצטרכו להמציא העתק מהשטר שלכם ורישום פרצלציה של נכסכם למודד שלכם ולאחר מילוי ואישור הסקר, תוכלו להתייעץ עם עורך דין על מנת לבדוק האם אתם משתמשים בנכס שלכם בהתאם לתקנות הייעוד.

כאשר שוכרים מודד לניהול הנכס שלך חשוב שתבחר בעל מקצוע מוסמך כדי להבטיח שהסקר שלך נכון ומדויק ב-100%. שכירת מודד יכולה לעזור לך לעמוד בדרישות ספציפיות בעת רכישה או שיפור נדל"ן או פשוט לציין את גבולות הנכס שלך לעיון.

תיאורי נכסים משפטיים ישנים עשויים להתייחס לנקודות ציון או אנדרטאות שכבר אינן באזור ולכן המודד יצטרך לבצע מדידות חדשות

כדי לקבוע גבולות מדויקים, והמודד יכול גם להציב אנדרטאות חדשות בעלות משמעות גיאוגרפית כמדריך לפינות וגבולות.

במילים פשוטות

סקר קרקע יתעד במדויק מהו הנכס והיכן הוא נמצא. הסקר לא רק יראה היכן בדיוק נמצאים גבולות הנכס, אלא הוא גם יכול לחשוף הקלות לא ידועות, גזלות ובעיות גבולות שעלולות לגרום לבעיות בהמשך. מודדים מוסמכים מקצועיים יבצעו הערכת נכס בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם.

סקר ALTA מתבצע בעת רכישת בית או נכס להשקעה

לרוב נדרש סקר HIGH לפני מתן הלוואה לקרקע לא מאוכלסת. במקרים רבים בעלי נכסים פונים למועצות התכנון והאזורים המקומיות שלהם או לפקידי הבנייה, שם ניתן ליידע אותם או לעורך דינם על הצורך בחקירת הנכס.

באזורים רבים, חוקי המחוז ו/או העיר דורשים מחקר קרקע לפני שניתן להוסיף שיפורים (כגון מבנים נוספים) לנכס או לבצע כל פרויקט בנייה גדול. מדידת קרקע חיונית לקבלת מידע מדויק ואמין לגבי גבולות הנכס.

סקרים קובעים את מיקומם הנכון של גבולות החלקה ביחס לתיאור המעשים וכאשר יתגלו סוג כרטיס יספק את הגבולות החוקיים של הנכס

הסקר יכלול גם תיאור כתוב של הנכס, כתובת דואר, מיקומם של בניינים ונכסים סמוכים וכל שיפורים שיעשה בעל הבית בקרקע.

סקר

הוא מפת מקרקעין המראה היכן נמצא הנכס בקרקע, גבולות הנכס, שיפורים בקרקע והגישה. סקר הוא דרך חיונית להבין את הפרטים הפיזיים של הנכס שלך. קבלת תעודת סקר עבור עצמך כבעלים פירושה שאתה יכול להשתמש בה כדי לפתור כל שאלה לגבי גבולות הנכס.

התקשר למודד מוסמך

כדי לגבות אם אתה בונה בית חדש או מחפש ליישב לצמיתות סכסוך גבול רכוש. אתה יכול לבדוק נכס בכל עת, אבל סביר להניח שתזמין מודד כאשר אתה קונה בית או בונה משהו. קבלת מודד מקצועי המבצע סקר קרקע לפני מכירת נכס מקנה לרוכשים רמת ביטחון גבוהה יותר.

במהלך סקר נכס

המודד ישווה רשומות ונתונים היסטוריים עם כל המדדים הקיימים כדי להגדיר במדויק את גבולות הנכס והתוצאות מחייבות מבחינה משפטית. כל מחקר נכסים מתחיל בחיפוש אחר תיאורים משפטיים של הקרקע שיש לשקול ותולדותיה, מיפוי הגבולות בהערות השטח של מודדים קודמים או, אם בכלל, בסקר פתוח.

סקרי גבולות משמשים לקביעת המיקום המדויק של גבולות הנכס ופינות חלקת קרקע

הסקר מראה את הגודל המדויק של קווי גבול נכסים ואת כמות הקרקע הכלולה בקווים אלו. על ידי התבוננות בסקירה הכוללת את גבולות הנכס וכל שיפורים בקרקע, ניתן לראות אם שכנים בנו משהו שפולש לקרקע.

בעוד שמסמכים מסוימים מתייחסים רק למספר חלקה או גוש

רבים כוללים מדידות מפורטות בצורה של סקר נכסים על ידי מודד קרקע. העתק מאושר של התסקיר ניתן בדרך כלל לקבל ממחלקת הבנייה או משרד המקרקעין. המפקח בדרך כלל מאשר כי מבנים ושיפורים אחרים, שינויים ותיקונים בנכס שלך היו קיימים בזמן הסקר אינם מפרים חוקים או הגבלות אחרות.