שאיבות ביוב וביובית 24 שעות לשירותכם

  • by
שאיבות ביוב

בעיית האינסטלציה החמורה ביותר היא, כנראה, פיצוץ של צינור ביוב ראשי. כאשר זה קורה, כמות גדולה מאוד של שפכים, שאמורים להיות מוזרמים בביוב אל מרכז השפכים, עולה אל פני השטח. כמובן, שהמראה איננו מלבב והריח בהתאם. יחד עם זאת, חשוב לזכור שמדובר גם במקרה בעל סכנה תברואתית לא מבוטלת. הצפה מסוג נוסף, שגם היא מסבה נזק רב לרכוש, היא הצפה בעקבות מי גשמים- כאשר כמות גדולה של גשם יורדת במקום מסוים ומערכת הניקוז לא עומדת בכמויות, נדרש אמצעי לשאוב את המים הרבים. עבור ההצפות הללו ועבור שאיבות מסוגים שונים, ישנן ביוביות שמציעות שירותי שאיבת ביוב וניקוי.

מהי ביובית?

ביובית היא משאית גדולה, שתפקידה הוא לשאוב נוזלים בכמות גדולה משטח נתון. הביובית מצוידת בצינור שאיבה ובמיכלית גדולה, שעוזרים לפנות את הנוזלים המיותרים. אפשר למצוא היום ביוביות רבות, בגדלים שונים, המיועדות לצרכנים המשתמשים בהיקף משתנה של ביוב. הביוביות לא מיועדות רק לשאיבת הצפות. ישנם בורות מסוגים שונים, אשר מצריכים שאיבה תקופתית, על מנת לשמור על ניקיונם. דוגמה לכך היא שאיבה של בורות דלק. בורות מהסוג הזה מותקנים במקומות בהם נמצאים רכבים רבים, כמו תחנות דלק ומוסכים. דלקים אשר לא נשאבים, עלולים לחלחל אל האדמה ולהוביל לזיהום מי התהום. בורות נוספים שמצריכים שאיבה תקופתית כדי למנוע פגיעה בסביבה הם בורות ספיגה.

הטיפול המקיף של הביובית

ניתן להשתמש בשירותיה של הביובית לא רק כדי לטפל במקרה חירום של הצפה בביוב. שימוש נפוץ שנעשה בביובית הוא שטיפה של קווי ביוב במים בלחץ גבוה. על דפנות הצנרת עלול להצטבר לכלוך מסוגים שונים, שבמהלך הזמן עלול לגדול ולהתפתח לכדי סתימה. כדי למנוע זאת, מקפידים לשטוף את צינורות הביוב אחת לתקופה (שמוגדרת מראש על ידי מפעילי הביובית). באמצעות ביובית, אפשר גם לשאוב שומן מבורות שומן. כל עוד הבורות הללו מתפקדים, הם משמשים להפרדה מוקדמת של השומן מהפסולת שיוצאת מצנרת כלשהי. כאשר השומן מופרד, הוא איננו מגיע לצנרת הכללית ובכך נמנעת גם בדרך זו הסכנה של סתימה בצנרת הביוב.

שאיבת ביוב באופן מקצועי

כמו כל מערכת, גם מערכת האינסטלציה צריכה להיות מתוחזקת מדי פעם, על מנת לשמור על תפקוד תקין לאורך זמן. התפקוד התקין שומר על המערכת ומונע את הופעתן של תקלות שונות, שיכולות להיות מאוד מעיקות. כאשר מדובר בצינורות ביוב, צילום וניקוי של הביוב אחת לכמה זמן הם דרכים טובות לשמור על הניקיון שלו ולאתר מבעוד מועד גורמים פוטנציאליים לבעיות. ישנם מקרים, בהם הפעילות של מערכת האינסטלציה מסתמכת על קיומם של בורות. הבורות יכולים להיות בורות ביוב- שמאפשרים גישה אל תשתית הביוב- או בורות שומן- שנמצאים במסעדות, בתי מלון וכיוצא באלה. עבור אותם מקומות, שירות נוסף שחשוב לבצע אותו הוא שאיבת ביוב.

מהם בורות הביוב?

מערכת הביוב היא מערכת מסועפת ביותר- היא מתחילה בבתי הצרכנים, שמשם יוצאים השפכים השונים. אלו מוזרמים לצינורות הביוב, כאשר בסוף הדרך נמצאים אמצעים שמטפלים בשפכים, כמו מכון לטיהור שפכים. מאחר ומהערכת נמצאת, ברובה, מתחת לאדמה, קשה לעקוב אחר פעילותה של המערכת. כדי לקהל על בדיקה זו, ישנם במרחקים קבועים בורות ביוב- אלו הם בדיוק אותם מכסים עגולים שאנחנו רואים ברחוב, שהם למעשה מאפשרים לנו לגשת את הביוב ולבדוק את תקינותו. לעיתים, הבורות הללו מתמלאים במים רבים (למשל, עקב הצפות חורף) וישנו קושי בניקוזם. עבור מצבים אלו, ישנו צורך לבצע שאיבה, על מנת שהבורות יוכלו לשמור על תפקידם.

בורות נוספים שמצריכים שאיבה

בורות הביוב הם לא היחידים שמצריכים ריקון- ישנם יישובים נידחים, שעדיין לא מחוברים למערכת הביוב. פינוי השפכים באותם מקומות נעשה באמצעות אותם בורות ספיגה, שנדמה לנו שעברו מן העולם. מאחר ונפחם של הבורות הללו הוא מוגבל, ישנו צורך לרוקן אותם מעת לעת. בורות נוספים שמצריכים ריקון הם בורות שומן- לעיתים, מערכת הביוב מייצרת שומן רב. שומן זה יכול, למשל, להגיע ממזון שמוכן בכמויות גדולות. אם השומן הזה יוזרם אל צנרת הביוב, הוא עלול לסתום אותה. לכן, על מנת למנוע זאת, מפרידים את השומן מנוזלים אחרים ואוגרים אותו בבור נפרד, אשר מיועד לכך.